lördag 1 januari 2011

FOX XS Carbon treble hooks

Blev rejält besviken när jag tänkte prova krokar från FOX. De ligger lösa i en plastask och trillar runt. Skärpan blir således helt usel när krokarna ligger och nöter mot varandra.



Jag tänker forsätta använda Ownerkrokar till mitt gäddmete. Där snackar vi skärpa!

Vid dagens ismete använde jag limklämmor som spöhållare där jag fäst mitt angelspröt med plaststripes. Det funkade väl helt ok men jag tror att jag valde för små klämmor för det var lite besvärligt att få dem att stå bra på isen. Jag ville inte använde de större klämmorna eftersom fjädern i dessa klämmer allt för hårt om spöklingan. Det skulle säkert gå att modda mina limmklämmor lite men jag är nog lite för bekväm för det så jag la en beställning från Söder Sportfiske på dessa trefotade banksticks anpassade för ismetet. Jag hoppas det går montera elektroniska larm på dessa så kunde man slippa ålapinglan helt.


Planerar att införskaffa eller bygga en mörtstuga så jag blir självförsörjande med betesfisk. Tänkte hålla mörtarna i ett svalt utrymme i en 50 eller 100-liters plasttunna med syrepump. Återkommer mer till det projektet. Det är inte högsta prio just nu. Nu vill jag bara få ordning på ismetet. Det är ett helt nytt sätt att fiska för mig och det är lite fumligt än så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar