lördag 1 januari 2011

Nytt år nya möjligheter

Då var det dags även för mig att börja blogga lite. Jag har sportfiskat i stort sett hela mitt 25-åriga liv ända sen jag fick en röd abumatic av min far.

Jag tänker inte skriva inlägg som talar om vad som är sanning och hur man ska göra för att lyckas med fisket -Det finns redan fullt med såna bloggar. Jag jagar fortfarande den där suggan på 10kg och utger mig inte för att vara expert på något sätt. Det finns andra som fiskar oftare och har mer tid och resurser för att lyckas än vad jag har. Jag tänker skriva om mitt fiske och den glädje jag känner när jag är där ute och blöter lina.



Idag är det den första dagen på det nya året och jag ville prova mina nya ismetespön som har införskaffats. Förra vintern höll jag på att bli galen när det inte fanns öppet vatten i sikte, så i år blir det ismete. Jag har aldrig ismetat innan så det blev ett kort pass som började med att jag och Marianne försov oss -troligtvis hade rödvinet från igår viss inverkan.

Hur som helst så ville jag prova min nya utrustning för första gången trots att nordanvinden drog på ordentligt. Jag borrade även upp ett par hål så att min bättre hälft kunde roa sig med lite pimpelfiske i blåsten.



Denna gången gick vi lottlösa från isen men jag har fått känna lite på utrustningen och min nya isborr från ÖoB som funkade helt ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar